Gerard Alderliefste is naast verslavingsarts vooral muzikant.
Als gitarist, pianist en zanger speelt hij vanaf 1993 meer dan 20 jaar in de driemansband Alderliefste, waarna diverse andere projecten het licht zien.
Als kenmerkend voor Gerard worden steevast zijn aanstekelijke enthousiasme en spelplezier genoemd.
In 2016 doet hij een theater tournee in duet met Cor Bakker : En route. Zijn eerste one-man show in de theaters volgt en draait 2 ½ jaar: “Dubbel Leven:” een enthousiast ontvangen programma over levenskeuzes, muziek en verslaving. Gerard treedt solo op, als duet of trio, of in zijn achtmans formatie, Gerard Alderliefste & Friends. Hun theaterprogramma Une Belle Histoire is één Frans feest met een mooi nostalgisch verhaal en alle grote hits uit de jaren ’70. Deze tour draait al vanaf seizoen 2019 en is goed voor zo’n 25 volle theaters per jaar. Ook in 2019 publiceert Gerard zijn eerste boekje: “Mijn avonturen met Ramses Shaffy” over zijn vijf jarige samenwerking met dit icoon. Het gelijknamige theaterprogramma draaide van 2021 tot 2024. In 2021 verschijnt Gerard’s solo CD “Vivre – Mijn Franse favorieten.” Met medewerking van o.a. Cor Bakker en het Dutch String Collective. Het theaterprogramma “Mijn Favorieten” ( 2024-2026) wordt ook 20 keer per jaar gespeeld en geeft een persoonlijk beeld van 30 jaar muziek waarin veel eigen werk wordt vertolkt, met op viool Maria Eldering.
Dinsdag speelt Gerard speciaal voor dit evenement met 2 Velsenaren/Ijmuidenaren. Het zijn bassist Kees Post, die ook in het octet Gerard Alderliefste & Friends speelt, en Jeroen Oomen. Dit is de eerste drummer met wie Gerard ooit speelde en el op de muziekschool Velsen. Met hem ontstond Undercover, een band waarmee de eerste vijf jaar optreedervaring werd opgedaan in café’s , op huwelijken en op sportclubs, zoals Akrides en Strawberries..